Deklaracja dostępności
Informacje ogólne
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Łukasz Wojciechowski, lukasz.wojciechowski@ops-ursynow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 544 12 15. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, nastąpi najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba główna przy ulicy Jana Cybisa 7
Ośrodek Pomocy Społecznej Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy znajduje się przy ulicy Jana Cybisa 7 w Warszawie. Dojście piesze od ulicy Jana Cybisa. Przejścia dla pieszych posiadają sygnalizację dźwiękową. Chodnik z przeznaczeniem wyłącznie na pas dla pieszych. Na trasie dojścia do budynku występują pojedyncze przeszkody np. słupki na przejściach.
Najbliższa stacja metra: Ursynów znajduje się w odległości do ok. 1200 m. Dojście na perony jest możliwe za pomocą schodów i windy. Najbliższe przystanki autobusowe: Poleczki 02 (kierunek Metro Wilanowska: 192, 331, 709, 727, 739, kierunek Dworzec Centralny: 504, kierunek Ursynów Południowy: 239), Pięciolinii 01 (kierunek Natolin Północny: 136, kierunek osiedle Kabaty: 179, kierunek Ursynów Południowy: 239), Pięciolinii 02 (kierunek Ursynów Północny: 179, kierunek Ostroroga: 136).
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Do budynku prowadzi wejście od ulicy Jana Cybisa 7, przy którym znajduje się pochylnia częściowo dostosowana do wózków inwalidzkich. Budynek niedostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących. Punkt obsługi klienta znajduje się na wprost wejścia do budynku. Dalsze przejście zabezpieczone jest drzwiami otwieranymi przez pracowników Ośrodka, przez które może przejechać osoba na wózku. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, przy Punkcie Obsługi Klienta. Do budynku przynależy parking zamknięty, tuż obok, przy płocie ogradzającym teren Ośrodka, wyznaczone jest miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W lokalizacji w Punkcie Obsługi Klienta oraz w sali widowiskowej Dziennego Domu Pomocy Społecznej, znajdują się pętle indukcyjne. W budynku na drzwiach pokoi występują tabliczki informacyjne z zapisem w alfabecie brajla oraz zakodowaną informacją na tagach NFC. W lokalizacji brak oznaczeń kontrastowych lub informacji w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W Punkcie Obsługi Klienta można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.
Placówka przy ulicy Jana Cybisa 6 (Dział Pomocy Specjalistycznej)
Druga lokalizacja Ośrodka Pomocy Społecznej Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy znajduje się przy ulicy Jana Cybisa 6 w Warszawie w lokalach U4 oraz U5/U6. Dojście piesze od ulicy Eugeniusza Romera. Przejścia dla pieszych posiadają sygnalizację dźwiękową. Chodnik z przeznaczeniem wyłącznie na pas dla pieszych. Na trasie dojścia do budynku występują pojedyncze przeszkody np. nachylenie terenu.
Najbliższa stacja metra: Ursynów znajduje się w odległości do ok. 1000 m. Dojście na perony jest możliwe za pomocą schodów i windy. Najbliższe przystanki autobusowe: Poleczki 02 (kierunek Metro Wilanowska: 192, 709, 727, 739, kierunek Dworzec Centralny: 504, kierunek Ursynów Południowy: 239), Pięciolinii 01 (kierunek Natolin Północny: 136, 195, kierunek osiedle Kabaty: 179, kierunek Ursynów Południowy: 239), Pięciolinii 02 (kierunek Ursynów Północny: 179, kierunek Ostroroga: 136).
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Do budynku prowadzi wejście od ulicy Eugeniusza Romera. Budynek niedostosowany dla osób niedowidzących i niewidzących. Wejście do budynku w obu lokalizacjach zabezpieczone jest drzwiami otwieranymi przez pracowników Ośrodka. Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze w lokalu U4. Toaleta dla osób niepełnosprawnych w lokalizacji U4, znajduje się z prawej strony zaraz za wejściem do lokalizacji. W lokalizacji U5/U6 znajduje się z lewej strony po wejściu do budynku. Na tyłach budynku, wzdłuż drogi osiedlowej dla samochodów, wyznaczone są trzy miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W lokalizacji (lokal U4) można skorzystać z pętli indukcyjnej, po uprzednim poinformowaniu pracownika. W budynku na drzwiach lub obok pokoi znajdują się tabliczki informacyjne z zapisem w alfabecie brajla oraz zakodowaną informacją na tagach NFC. W lokalizacji nie ma oznaczeń kontrastowych lub informacji w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Metryka
Rejestr zmian
Rozwiń